Geschiedenis

Geschiedenis

Wij staan voor werkplezier! Met vreugde en hartstocht maken wij aandacht geven bijzonder en moeiteloos. De Aandachtgevers is ontstaan uit een idee om de zaken anders aan te pakken in de grafische branche. We nemen je mee op reis door de jaren heen.

Wolbert Communiceert is opgericht in 2002 als een druk- en printbedrijf. Bob Wolbert begon in zijn ouderlijk huis met print- en kopieerwerk voor de rijvereniging van zijn moeder. Naast zijn fulltime baan was hij hiermee dag en nacht bezig. Na 5 jaar verhuisden de print- en kopieermachines naar de Brinkstraat 6 en werd Bob fulltime ondernemer. Zijn bedrijf groeide uit tot een succesvol grafisch print- en designbedrijf: Copydruk Wolbert.

Na 16 jaar merkte Bob dat het tijd werd voor verandering. Met zijn team transformeerde hij z’n bedrijf tot een veelzijdige, toekomstgerichte onderneming. In samenwerking met Vasquez werd Copydruk Wolbert volledig omgetoverd tot Wolbert Communiceert. Het druk- en printbedrijf groeide uit tot een organisatie met oplossingen voor elke vraag uit de markt. De belangrijkste ontwikkeling is het ‘Klant is Koning-concept’: Als beeldmerk werd gekozen voor de W van Wolbert in de vorm van een kroon met daarin 5 ‘punten’ die het vijfstappenplan visualiseren. Met deze 5 stappen (advies, concept, creatie, realisatie en after sales) doorloopt de klant een koninklijke behandeling.

Naast de naamswijziging werden er nog meer wijzigingen gedaan. Zo werd de winkel omgetoverd tot experience-center: hier laten klanten en bezoekers zich inspireren door verrassende en indrukwekkende concepten die Wolbert Communiceert ontwikkelt. De kennis en ervaring die Bob en zijn team de afgelopen 18 jaar hebben opgedaan, zorgen ervoor dat zij tot originele en écht onderscheidende resultaten komen. Ze realiseren het totale visuele concept van A tot Z. Wolbert Communiceert streeft constant naar tevreden klanten die scoren in de markt met een optimale uitstraling en zo de concurrentie een stap voorblijven.

In 2022 krijgt Bob Wolbert het inzicht dat hij het anders wil aanpakken. Hij neemt tijd voor het opzetten van een nieuwe, duidelijke koers. In de zoektocht naar meer rust, werkplezier en creativiteit ontstaat het idee om onderscheidende pakketten te maken voor werknemers. Met alle ruimte voor creativiteit door niet beperkt te worden door een vast assortiment. En zo persoonlijk mogelijk! De apparatuur en kennis om voorwerpen en drukwerk te personaliseren is al in huis. Bestaande zakenrelaties worden benaderd en de eerste pakketten ontstaan. Het blijkt een goede zet, want klanten zijn erg blij met het resultaat en voelen zich ook echt ontzorgd, doordat voor een heel jaar al is bedacht wat te geven aan medewerkers. Er volgt een intensief traject, waarbij ook de kernwaardes, missie en visie van het bedrijf worden vastgesteld. In 2024 gaat hij met zijn team brainstormen. Zo komt de naam De Aandachtgevers op tafel. De nieuwe koers is ingezet.